×
Önerim var
Türkiye Kaynakçası - kaynakca.hacettepe.edu.tr
Ana Sayfa
Kaynakça Nedir?
S.S.S
İletişim
×
Mesajınız başarıyla kaydedilmiştir.
Gönder
Üye Ol
ÜYE GİRİŞİ
Facebook ile giriş
Beni Hatırla
Üye Ol
|
Parolamı Unuttum
Doğrulama e-postası gelmedi
28 Nisan 21:42
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han Dönemi Moğollarda askerî teşkilat
adlı eseri düzenledi.
28 Nisan 21:42
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han Dönemi Moğollarda askerî teşkilat
adlı eseri düzenledi.
28 Nisan 21:41
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han Dönemi Moğollarda askerî teşkilat
adlı eseri düzenledi.
28 Nisan 21:41
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han Dönemi Moğollarda askerî teşkilat
adlı eseri ekledi.
28 Nisan 21:36
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han algısı: Orta Çağ Moğol, Fars ve Çin kaynaklarının karşılaştırması
adlı eseri düzenledi.
28 Nisan 21:36
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han algısı: Orta Çağ Moğol, Fars ve Çin kaynaklarının karşılaştırması
adlı eseri düzenledi.
28 Nisan 21:35
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han dönemi ve sonrasında Moğollarda göçebe yaşam ve ekonomik yapı
adlı eseri düzenledi.
28 Nisan 21:35
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han dönemi ve sonrasında Moğollarda göçebe yaşam ve ekonomik yapı
adlı eseri düzenledi.
28 Nisan 21:35
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han dönemi ve sonrasında Moğollarda göçebe yaşam ve ekonomik yapı
adlı eseri düzenledi.
28 Nisan 21:34
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han dönemi ve sonrasında Moğollarda göçebe yaşam ve ekonomik yapı
adlı eseri düzenledi.
28 Nisan 21:32
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han dönemi ve sonrasında Moğollarda göçebe yaşam ve ekonomik yapı
adlı eseri ekledi.
28 Nisan 21:28
Suvd Erdene Otgonbaatar
Cengiz Han algısı: Orta Çağ Moğol, Fars ve Çin kaynaklarının karşılaştırması
adlı eseri ekledi.
28 Nisan 11:36
Berke Can Alas
Google Gemini
adlı esere bir yorum yaptı:
"Ernest Rutherford ile rol yapma oyunu 1-..."
28 Nisan 10:45
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:45
Yağız Fatih Nazlıer
The Plague in Shakespeare's London
adlı eseri ekledi.
28 Nisan 10:36
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:36
Yağız Fatih Nazlıer
The Great Famine and Agrarian Crisis in England 1315-1322
adlı eseri ekledi.
28 Nisan 10:34
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:34
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and the Social Order in Early Modern England
adlı eseri ekledi.
28 Nisan 10:30
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:29
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:29
Yağız Fatih Nazlıer
London and the Reformation
adlı eseri ekledi.
28 Nisan 10:25
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:25
Yağız Fatih Nazlıer
War, Taxation and Rebellion in Early Tudor England
adlı eseri ekledi.
28 Nisan 10:24
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:23
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:23
Yağız Fatih Nazlıer
N. S. B. Gras and Elizabethan Corn Policy; A Re-Examination of the Problem
adlı eseri ekledi.
28 Nisan 10:19
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:19
Yağız Fatih Nazlıer
Dearth and Social Policy in Early Modern England
adlı eserin yaptığı bir atıf ekledi.
28 Nisan 10:18
Yağız Fatih Nazlıer
Tudor Royal Proclamations
adlı eseri ekledi.
Ernest
Ernest
RENAN
RENAN
Paylaş
Ernest RENAN (28 şubat 1823-12 Ekim 1892) Bröton asıllı olan Joseph Ernest Renan, din konusuna ağırlık veren bir ailede yetişti ve papaz olmaya yöneldi. Paris'teki Saint-Sulpice Semineri'ne girerek, burada felsefe, dinbilim, ibrani dili üstüne çalışmalar yaptı.
Ernest RENAN (28 şubat 1823-12 Ekim 1892) Bröton asıllı olan Joseph Ernest Renan, din konusuna ağırlık veren bir ailede yetişti ve papaz olmaya yöneldi. Paris'teki Saint-Sulpice Semineri'ne girerek, burada felsefe, dinbilim, ibrani dili üstüne çalışmalar yaptı.
İstatistikler
Yorumlar
Aldığı Atıflar
Eserleri
Özgeçmiş
Ernest RENAN (28 şubat 1823-12 Ekim 1892)
Bröton asıllı olan Joseph Ernest Renan, din konusuna ağırlık veren bir ailede yetişti ve papaz olmaya yöneldi. Paris'teki Saint-Sulpice Semineri'ne girerek, burada felsefe, dinbilim, ibrani dili üstüne çalışmalar yaptı. İnancında kuşkular belirince Saint-Sulpice'den ayrıldı. Kızkardeşi Henriette'in desteğiyle, çalışmalarını sürdüren Renan felsefe "agregasyon"u sınavını birincilikle kazandı (1848). Akılcı din inancının bilimsel ilerlemedeki etkisini konu alan ilk yapıtı A venir de la Science 'ı (Bilimin Geleceği) 1848'de yazmış olmasına karşın bu kitap ancak 1890'da yayımlanabildi. 1856'da Enstitü'ye girdi ve aynı yıl ressam Henry Scheffer'in kızı Cornelie Scheffer'le evlendi. Daha sonra,değişik görevler üstlenerek gittiği Lübnan'da arkeoloji kazıları yaptı ve kutsal yerleri ziyaret etti. Fransa'ya dönüşünde, College de France'da ibranice kürsüsünün başına profesör olarak atandı; ilk dersinde İsa'dan "eşsiz bir adam olarak söz etmesi olaylara yol açtı,dersleri ertelendi, sonra da kaldırıldı.
1863'te görece olarak muhafazakâr bir tavır aldığı ve yeniden akılcı bir düşünce biçimi oluşturma denemesi olan Vie de jesus (İsa'nın Yaşamı) adlı yapıtı yayımlandı. Söz konusu yapıt, Renan'ın temel yapıtı olan sekiz ciltlik Histoire des origines du christianisme 'in (Hıristiyanlığın Kökenleri¬nin Tarihi, 1863-1881) ilk cildidir. Renan, söz konusu yapıtı ilerki yıllarda Histoire du peuple d'İsrael (İsrail Halkının Tarihi, 1887-1893) ile bütünlemiştir. 1870 savaşından ve bu savaşta Fransa'nın yenik düşmesinden derinden etkilenen Renan,ülkesine toparlanma olanaklarını önermek amacıyla La reforme intellectuelle etmorale'ı (Düşünsel ve Ahlaki Reform, 1871) yazdı. Bir felsefeci olarak düşüncelerini Dialogues philosophiques (Felsefi Diya¬loglar, 1876) ve Drames philosophiques (Felsefi Dramlar) adlı yapıtlarında belirtti. Ayrıca 1863'teSouvenirs d'enfance et de jeunessei (Çocukluk ve Gençlik Anıları) yayımladı. III. Cumhuriyet döneminde yeniden ibranice kürsüsündeki görevine dönen ve College de France'm yöneticisi olan Renan, Fransız Akademisi üyeliğine seçildi (1878).12 ekim 1892'de Fransa'da öldü.
Renan'ın tarihçi olarak dinsel sorunlar karşısındaki konumu gerçeğin arayışı içindeki akılcı bir düşünce biçiminde ortaya çıkar. Düşünce ve yapıtları günümüzde geçerliliğini yitirmiş olan Renan'ın tarihsel belge çalışması, sağlam ve güvenilir nitelik taşır ama yazar bu çalışmasında çoğunlukla geçmişi yeniden canlandırmak için hayalgücüne başvurmuştur. Felsefe düşüncesi amatörlükle suçlanmış ve şiddetle yerilmiştir. Bununla birlikte, Anatole France, Maurice Barres, Paul Bourget.RomainRolland,Charles Maurras ve sonraki kuşak Fransız yazarları üstünde etkili olmuştur-Renan'ın öbür yapıtları arasında da şunlar sayılabilir: Averroes et Averroisme (İbni Rüşt ve İbni Rüştçülük 1852); Etudes d'histoire religieuse (Dinsel Tarih İncelemeleri, 1857); De l'origine du langage (Dilin Kökeni Üs¬tüne, 1858); Histoiregenerale et systeme compare des langues semitiques (Sami Dillerinin Genel Tarihi ve Karşılaştırmalı Sistemi, 1885).
Ernest RENAN (28 şubat 1823-12 Ekim 1892) Bröton asıllı olan Joseph Ernest Renan, din konusuna ağırlık veren bir ailede yetişti ve papaz olmaya yöneldi. Paris'teki Saint-Sulpice Semineri'ne girerek, burada felsefe, dinbilim, ibrani dili üstüne çalışmalar yaptı. İnancında kuşkular belirince Saint-Sulpice'den ayrıldı. Kızkardeşi Henriette'in desteğiyle, çalışmalarını sürdüren Renan felsefe "agregasyon"u sınavını birincilikle kazandı (1848). Akılcı din inancının bilimsel ilerlemedeki etkisini konu alan ilk yapıtı A venir de la Science 'ı (Bilimin Geleceği) 1848'de yazmış olmasına karşın bu kitap ancak 1890'da yayımlanabildi. 1856'da Enstitü'ye girdi ve aynı yıl ressam Henry Scheffer'in kızı Cornelie Scheffer'le evlendi. Daha sonra,değişik görevler üstlenerek gittiği Lübnan'da arkeoloji kazıları yaptı ve kutsal yerleri ziyaret etti. Fransa'ya dönüşünde, College de France'da ibranice kürsüsünün başına profesör olarak atandı; ilk dersinde İsa'dan "eşsiz bir adam olarak söz etmesi olaylara yol açtı,dersleri ertelendi, sonra da kaldırıldı. 1863'te görece olarak muhafazakâr bir tavır aldığı ve yeniden akılcı bir düşünce biçimi oluşturma denemesi olan Vie de jesus (İsa'nın Yaşamı) adlı yapıtı yayımlandı. Söz konusu yapıt, Renan'ın temel yapıtı olan sekiz ciltlik Histoire des origines du christianisme 'in (Hıristiyanlığın Kökenleri¬nin Tarihi, 1863-1881) ilk cildidir. Renan, söz konusu yapıtı ilerki yıllarda Histoire du peuple d'İsrael (İsrail Halkının Tarihi, 1887-1893) ile bütünlemiştir. 1870 savaşından ve bu savaşta Fransa'nın yenik düşmesinden derinden etkilenen Renan,ülkesine toparlanma olanaklarını önermek amacıyla La reforme intellectuelle etmorale'ı (Düşünsel ve Ahlaki Reform, 1871) yazdı. Bir felsefeci olarak düşüncelerini Dialogues philosophiques (Felsefi Diya¬loglar, 1876) ve Drames philosophiques (Felsefi Dramlar) adlı yapıtlarında belirtti. Ayrıca 1863'teSouvenirs d'enfance et de jeunessei (Çocukluk ve Gençlik Anıları) yayımladı. III. Cumhuriyet döneminde yeniden ibranice kürsüsündeki görevine dönen ve College de France'm yöneticisi olan Renan, Fransız Akademisi üyeliğine seçildi (1878).12 ekim 1892'de Fransa'da öldü. Renan'ın tarihçi olarak dinsel sorunlar karşısındaki konumu gerçeğin arayışı içindeki akılcı bir düşünce biçiminde ortaya çıkar. Düşünce ve yapıtları günümüzde geçerliliğini yitirmiş olan Renan'ın tarihsel belge çalışması, sağlam ve güvenilir nitelik taşır ama yazar bu çalışmasında çoğunlukla geçmişi yeniden canlandırmak için hayalgücüne başvurmuştur. Felsefe düşüncesi amatörlükle suçlanmış ve şiddetle yerilmiştir. Bununla birlikte, Anatole France, Maurice Barres, Paul Bourget.RomainRolland,Charles Maurras ve sonraki kuşak Fransız yazarları üstünde etkili olmuştur-Renan'ın öbür yapıtları arasında da şunlar sayılabilir: Averroes et Averroisme (İbni Rüşt ve İbni Rüştçülük 1852); Etudes d'histoire religieuse (Dinsel Tarih İncelemeleri, 1857); De l'origine du langage (Dilin Kökeni Üs¬tüne, 1858); Histoiregenerale et systeme compare des langues semitiques (Sami Dillerinin Genel Tarihi ve Karşılaştırmalı Sistemi, 1885).
Web adresi henüz eklenmemiş. Eklemek için düzenle simgesine tıklayınız.
Güncelleyen: kaynakca.info
Gönder
Daha fazla yorum getir
Eserler yükleniyor...
İsmail Kara
“Hem Batılılaşalım Hem de Müslüman Kalalım”
Modern Türkiye'de Siyasi Düşünce - 1: Tanzimat ve Meşrutiyetin Birikimi.
Makale
Türkçe
Tarih
Osmanlı
19. yy
Bu Makale
248
kez
görüntülendi.
Temuçin Faik ERTAN
,
Orhan ÖRS
“Milliyetçiliğin Müphemliği: Milliyetçilik Nedir ?”
Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi.
Makale
Türkçe
Tarih
Siyaset
Bu Makale
37
kez
görüntülendi.
Temuçin Faik ERTAN
,
Orhan ÖRS
“Milliyetçiliğin Müphemliği: Milliyetçilik Nedir ?”
Ankara Üniversitesi Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Atatürk Yolu Dergisi.
Makale
Türkçe
Tarih
Siyaset
Bu Makale
37
kez
görüntülendi.
Yücel BULUT
Oryantalizmin Kısa Tarihi
İstanbul, 2004, Küre Yayınları.
Kitap
Türkçe
Bu Kitap
11
kez
görüntülendi.
William Mitchell RAMSAY
,
Gertrude Lowthian Bell
The Thousand and One Churches
London, 1909, Hodder And Stoughton.
Kitap
İngilizce
Sanat Tarihi
Avrupa
Anadolu
Bu Kitap
8
kez
görüntülendi.
Neşe TOZKOPARAN
9. YY Sonunda Sivas'ta Amerikan Protestan Misyoner Faaliyetleri
Ankara , 2014, DOKTORA.
Tez
Türkçe
Bu Tez
8
kez
görüntülendi.
×
Değişiklikler